„Sport to dobry życiowy wybór” – pod takim przesłaniem opracowany został materiał prasowy, w którym na niezmiernie ważną rolę aktywności od najmłodszych lat uwagę zwracali polscy mistrzowie olimpijscy z Tokio – Wojciech Nowicki i Dawid Tomala. Publikacja, zgodnie z raportem przygotowanym przez Instytut Monitorowania Mediów, osiągnęła szeroki zasięg medialny.

Rzeczpospolita, Polsat Sport, TVP Sport, Radio Maryja, Super Express, Gazeta Pomorska, Gazeta Wrocławska, Dziennik Zachodni, Dziennik Bałtycki, Echo Dnia czy Nowiny Rzeszowskie – to tylko niektóre z tytułów, które przekazały swoim czytelnikom interesującą publikację w ramach trwającej kampanii społecznej „TAK dla sportu, NIE dla agresji i przestępczości”. Łączny zasięg informacji to przeszło 400 publikacji z dotarciem do ponad 400 tys. czytelników portali internetowych.

– Sport daje możliwość bardzo wszechstronnego rozwoju. Uczy determinacji, wyznaczania i realizowania celów, kształtuje charakter, pozwala też nawiązać wartościowe znajomości – zapewniali zgodnie Wojciech NowickiDawid Tomala, polscy mistrzowie olimpijscy z Tokio w roku ubiegłym.

W myśl założeń kampanii „TAK dla sportu, NIE dla agresji i przestępczości”, sfinansowanej ze środków Funduszu Sprawiedliwości, którego dysponentem jest Minister Sprawiedliwości, to właśnie znani i utytułowani sportowcy stanowią dla dzieci i młodzieży wzorce do naśladowania. Rola autorytetów w systematycznym zachęcaniu do sportu jest nie do przecenienia. Podążając za swoimi sportowymi idolami młode osoby właściwie się rozwijają, a postawienie na sport sprzyja skutecznemu przeciwdziałaniu przestępczości, redukując wszelkie patologie społeczne czy współczesne uzależnienia od nowych multimediów.